?> Uydunet Macerası - Kişisel Gelişim
May 172015
 
2,569 views

Uydunet Macerası

Ek: Bugün 16 Ağustos 2015 Pazar. Hala kablonetten kotamın yüzde 80’inin dolduğuna dair mesaj gelmedi. Aynı hatayı son bir kaç aydır tekrarlıyorlar. Oysa benim 3 gün içinde 50 GB’lık kotamın beşte dördünü tükettiğimden çok emindiler. İncelemeler yapmışlar ve sorunun kendilerinden kaynaklanmadığını bildirmişlerdi. (Elbette kendi verdikleri modemi ve çektikleri hattı kontrole gerek bile duymamışlardı. Herhalde onlara malum oluyor!..)
Daha fazla uzatmayayım… Tüketiciler olarak bu tür firmalara -ne yazık ki hukuken hakkımızı aramak pratik olarak mümkün olmadığı için- onların anlayacağı dilden, yani bir daha onlarla çalışmayarak vermeliyiz. Ben, gelecek ay abonelik sürem tamamlandığımda öyle yapacağım. Diliyorum ki, benimkine benzer sorunlarla karşılaşan tüm tüketiciler, “bilinçli tüketiciler” olarak bu tür firmalara gereken yanıtı verebilsinler.
Asıl öyküm aşağıda…
uydunet

Çok uzun yıllardır evde kablotv kullanıyoruz. Geçen yıl “interneti de kablo üzerinden alalım” deyip uydunet’e abone oldum.

Evde internet kullanımımız çok yoğun değil. 50GB kota bize fazlasıyla yetecek bir miktar. Kota dolduğunda da hız 3MBit düzeyine düşüyor. Bu hız da bizim için yeterli bir hız. Yani abonelik koşulları bizim için oldukça uygun. Fiyat ta düşük dolayısıyla.

Ancak, daha aboneliğimizin ilk ayında 3 gün sonra “kotanızın %80’i doldu” diye bir mesaj alınca, oldukça şaşırdım. Bu hesapla, 3 gün içinde 40 GB’lık veri indirmişiz evde.

Her biri ortalama 1 GB’lık 40 adet video/ film demek bu!

Herhalde bir yanlışlık oldu, gelecek ay düzelir diye düşündüm. Bir yandan itirazımı da yaptım. Ve tam da beklediğim gibi, özet olarak “kotayı kendiniz kullanmışsınızdır ya da dışarıdan birileri bağlanmıştır” yanıtıyla karşılaştım.

Aslında bu tür sorunları çözmek kolaydır. Çünkü bütün servis sağlayıcılar yasa gereği bütün trafiğin loglarını tutmak zorunda. Bu yüzden, “ben hangi işlemleri yapmışım, rapor halinde görmek istiyorum” dedim. Meğerse bu tür işler internet üzerinden yapılamıyormuş. Şubelerden birine gidip ıslak imzalı dilekçe vermem lazımmış!…

İkinci, üçüncü, derken aylar birbirini kovaladı… Bizim kota da her ayın en fazla beşinde dolmaya devam etti! Ben de her ay aynı şikayet metnimi göndermeye devam ettim!

Uydunet-Kablonet sisteminden yanıt almak mümkün olmayınca, geçen ay bir de internet üzerinden şikayette bulunayım dedim. Google’a sordum ve ilk sıradaki firmaya şikayetimi ilettim: http://sikayet.var.com. Şikayet numaram: 3172779, tarih: 11.04.2015.

Bir iki saat içinde uydunet yetkilisinden “şikayetimin incelemeye alındığı” yanıtı gelince bayağı şoke oldum!… “Sosyal medyanın gücü!…” diye düşündüm.

Ancak bütün bunların bir balon olduğu kısa sürede ortaya çıktı.

Bir hafta, on gün kadar sonra “şikayetimin incelendiği ve hiç bir soruna rastlanmadığı” şeklinde bir mesaj aldım. Öyle sanıyorum ki, şikayetimi inceleyenlerin müneccimlerle epey yakın ilişkisi varmış. Çünkü şikayetimle ilgili bana hiç bir soru sorulmadı, sistemimle ilgili hiçbir inceleme yapılmadı. Buna rağmen, sorun olmadığını bildiler!

Şikayet Var sisteminin de aslında sadece yasak savmakla meşgul olduğunu öğrendim bu sayede. Benden istedikleri tek şey, servislerinden ne kadar memnun kaldığımı belirtecek anket yanıtları oldu. Sorun takip etmek olarak algıladıkları tek şey bu demek!

Neyse!… Benim derdim erişim hızımın düşürülmesi değil. Ama bu işlemin, art niyetli bir gerekçeyle yapılıyor olması beni öfkelendiriyor. Benim her gün en az 10GB’lık dosya indirdiğimi iddia ediyorlar. Ve hiç bir kanıt, hiç bir gerekçe göstermeden…

Bundan sonra bu tür firmalarla kesinlikle çalışmamaya kararlıyım. Eskiden de böyle yapardım. Bana yanlış yapanı defterden silerdim. Ancak artık sadece bununla yetinmenin doğru olmadığını düşünüyorum. Bu tür firmaları afişe etmek te lazım!

Ne kadar etkili olurum bilemiyorum! Ama, elimden geldiğince diğer internet kullanıcılarını da uyarmaya devam edeceğim. Umarım sizler de buna katkıda bulunursunuz! Eğer benimkine benzer öyküleriniz varsa, lütfen siz de yazın.

Ahmet Aksoy

  7 Responses to “Uydunet Macerası”

  1. Selam
    modeminizin güvenlik ayarlarını kontrol etmişsinizdir sanırım
    bazen işletim sistemineze bulaşan , kötü niyetli programlarda kotanızı tüketiyor olabilir
    yıllardır kablo tv abonesiyim buna benzer bir sorunla karşılaşmadım yaşadığım tek bir sorun vardı onuda kendi çabalarımla bulup çözdüm oda şuydu
    uydu net ile internete bağlandığımda video ları seyrederken takılmalar oluyordu 10 mbyt hızım olmasına rağmen bu sorunu ne yaptıysam çözememiştim
    defalarca kablonet destek hatınla yaptığım görüşmeler ve evime gelen destek ekibiyle sorunu çözemedim.
    uzun lafın kısası modemin ithalatçısınla yaptığım görüşme neticesinde modemin güvenlik ayarlarındaki bir seçenekten kaynaklandığını öğrendim ve sadece bir tıkı kaldırdığımda sorun düzeldi

    aynı sorunu yaşayan arkadaşlar olabilir
    iyi günler

    • Size katılıyorum Ender bey. Sorun modemde olabilir. Ancak bu modemi de kendileri verdiler. O yüzden benim beklentim, modem kontrolünü daha önce yapmış olmalarıydı. Onun yerine, şikayetlerimi geçiştirmeyi tercih ettiler.
      Benim itirazım bu tavra zaten!

  2. Evet, nihayet bu ay büyük bir gelişme oldu!
    “Kotanızı %80 doldurdunuz” mesajı 3. veya 5. günde değil, tam 11. günde geldi!
    Büyük gelişme!
    Kullanım biçimimizde veya kullandığımız cihazlarda ve konfigürasyonlarında hiçbir değişiklik yapmadık!
    Ama kota doldurma süremiz birdenbire iki katına çıktı!
    Bu, orijinal tezimi destekleyen bir gelişme.
    Keyfi, uygulamalar var!
    Uydunet aboneliğine karşı tavrımı değiştirmeyeceğim. Zaten 3 aylık bir sürem kalmış.
    Eminim ki çok daha tutarlı bir servis sağlayıcı bulabilirim.
    Yasalar kullanıcı olarak bizleri korumaktan uzak.
    Hakkımızı aramak istediğimizde karşımıza angaryalar çıkıyor.
    Ama, müşteri olmaktan vazgeçme hakkımı zevkle kullanacağım!
    Diliyorum ki, benzer sorunlar yaşayan diğer kullanıcılar da benim gibi davransın. Çünkü, karşımızdakilerin anlayacağı tek dil bu!
    Müşteriler olarak gücümüzü kullanmayı öğrendiğimizde, herşey daha güzel olacak!

  3. Bu ay %80 ve tamamen doldu uyarıları daha da geç geldi. Bu arada, bizim modeme de -genel bir uygulamanın içinde- güncelleştirme uygulandı.

    Öyle görünüyor ki, aboneliğimin son bir kaç ayında kota limitlerim daha geç dolacak! 🙂


    Bu tür uygulamaların -ne yazık ki- çok yaygın olduğunu ve zararı hep biz kullanıcıların çektiğini unutmamak gerek.

    Eve gelen elektrik faturalarımız, epey uzun bir zamandır beklediğimizden yüksek geliyordu. Sonunda, bir ay kadar önce Elektrik idaresine gidip faturaya itiraz ettim ve elektrik sayacımızın kontrol edilmesini istedim. Sayacımız değiştirildi ve eski sayaç kontrole gitti. Bu süreç bir kaç ay kadar sürebiliyormuş.

    Ancak, sayaç değişiminden sonra gelen ilk fatura itiraz ettiğimin yarısı kadar geldi!

    Bakalım eski sayaçla ilgili rapor nasıl gelecek? Eğer hatalı olduğu tespit edilirse, fazla ödediklerimizi geri alabiliyormuşuz.

    Uzun lafın kısası, artık tüketici olarak hakkımızı itiraz ve şikayetlerle dile getirmemiz lazım. Sesimizi çıkartmadığımız, hakkımızı aramadığımız sürece hiç kimse istifini bozmuyor. İlk başta itiraz etseler de, şikayet edenlerin sayısı arttıkça, durumu iyileştirmek zorunda kalıyorlar.

    Size de böyle yapmayı öneriyorum. Kavga gürültüye gerek yok. Yasal haklarınızı, yasal yöntemlerle koruyun. Sizi bıktırmaya, usandırmaya çalışabilirler. Hiç sinirlenmeyin. Sükunetinizi koruyun, ısrarcı ve takipçi olun. Sonuç aldığınızı göreceksiniz.

    Denemeniz yeter! 🙂

  4. Bu ayki %80 kotanın dolduğu uyarısı bugün, yani ayın 15’inde geldi. (Süre 3 kat uzadı!..)

    Demek ki sorun bizim kullanımımız ile ilgili değilmiş! Ama ne yazık ki, aylarca konuyla ilgilenmeyip gaspettikleri kota haklarımız, onların yanına kar kalıyor.

    Günümüz işletmeleri etik kuralları tamamiyle göz ardı etmeye devam ediyor. Amaç, yöntemi ne olursa olsun kar etmek. Hizmet kalitesi, güven sağlamai, sistem iyileştirmesi gibi uzun vadeli konulara itibar etmiyorlar. Oysa uzun vadede müşteri sadakatini sağlayacak unsurlar bunlar. Bunun farkında olmayan işletmeler, sonunda bu lakaytlığın bedelini ödemek zorunda kalıyorlar. Üstelik iş işten geçmiş oluyor.

    Açgözlülük ve tamah sonunda kaynağına dönüp, onu vuruyor.

    Bu arada ben de hangi firmalarda hangi kampanyalar var araştırmaya başlasam iyi olacak. Bir-iki ay içinde kablonet ile ilişkimi keseceğim çünkü. Müşterisini ve onun sorunlarını görmezden gelen firmaları “la havle” çekip desteklemeye devam etmenin bir alemi yok!

    Ahmet

  5. Bugün ayın 16.sı ve kotadan herhangi bir haber yok! Üstelik ne tesadüftür ki, bu ay yaptığım tercüme çalışmaları nedeniyle evde kampa girmiş olmama ve bilgisayarımın neredeyse 24 saat açık ve internete bağlı olmasına rağmen durum böyle!
    Ve bir yetkili de çıkıp, şöyle bir şeyler olduğu için elimizde olmayan nedenlerle bu tür sorunlar yaşandı. Sorunu çözdük, artık benzer sorunlarla karşılaşmayacaksınız falan da demiyor.
    Bu devirde müşterisinin nabzını tutmayan, onu dinlemeyen firmaların sonu parlak değildir. Piyasa bunu söylüyor. Başarılı olan firmalar, müşterisiyle omuz omuza çalışan firmalar.
    Neyse, bir ay sonra sözleşmem bitiyor. İnterneti iptal edeceğim kesin de, kablotv konusunda da belki bu münasebetle bir temizlik harekatı yapabilirim.
    Darısı benzer sorunları yaşayanların başına!

  6. Geçen ay itibariyle aboneliğimi kapatacaktım ama, fırsat bulamadım.
    Tesadüf, tekrar başa döndük! Dün akşam, yani ayın 4.günü kotanın %80’inin dolduğu müjdesini verdiler!
    Sağolsunlar! Bunu, benim kararımı desteklemek için yaptıklarından eminim. Rehavete kapılmamı istemiyorlar. 🙂

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

(gerekli)

(gerekli)

%d bloggers like this:
Read previous post:
İnsanoğlu Kendi Sonunu mu Hazırlıyor?

İnsanoğlu Kendi Sonunu mu Hazırlıyor? Milyarlarca yıl süren doğal biyolojik evrim, son bir kaç bin yıl içinde insanoğlunun bilinçli müdahaleleri...

Close