?> Neden Artık Turkcell ve Nokia kullanmıyorum? - Kişisel Gelişim 1,332 views 1,332 views
Jul 222011
 
1,333 views

Herkes gibi bizler de uzun yıllardır cep telefonu kullanıyoruz.
Cihaz yönünden tercihimiz genellikle Nokia idi. Tutarlı, kullanımı kolay ve dayanıklı ürünleri vardı.
Operatör olarak tercihimiz ise Turkcell’den yanaydı.
Ancak düşüncelerimiz yaklaşık iki yıl önce değişti.
O sıralar eşimin telefon cihazı arızalanmış ve yeni bir cihaz edinmenin vakti gelmişti. O günün şartlerında, iyi bir cihaz almak istedik. Bu nedenle kendi kafamıza göre hareket etmektense, bu konuda bilen birilerinde danışmak çok daha iyi olacaktı.
Öyle yaptık. Özellikle pil vb aksesuarları aldığımız ve yıllardır tanıdığımız bir firmaya gittik. Ellerinde istediğimiz gibi bir cihaz yoktu. Bu nedenle bize Kadıköy’deki merkez Turkcell bayiine gitmemizi önerdiler ve bir de isim verdiler.
Kalkıp gittik. Kampanyada bir cihaz varmış. Internet bağlantısı da kampanyaya dahilmiş falan. Fakat bize sadece telefon işlevi olan bir cihaz gerekliydi. Telefon üzerinden internet bağlantısına da ihtiyacımız yoktu. Bunun üzerine bize başka bir şey önerdiler. O telefon yerine aynı fiyata iki adet telefon. Bu cihazların da özellikleri gayet iyiymiş.
Referansla geldiğimiz için durumu sorgulamadık bile. İnternet bağlantılı tek telefon yerine diğer iki telefonu alıp çıktık.
Foyalar bir kaç gün içinde dökülmeye başladı.
Aldığımız cihazların modeli xxxx. Kulaklıklarında garip, elastik bir parça kullanmışlar. Kulaklığı kulağınıza yerleştirmeye kalktığınızda önce o parça sıyrılıyor. Bir ara baktım, benim kulaklığın uçlarından birindeki esnek parça yok. Kalktım cihazları aldığımız bayiye gittim. Yapacakları bir şey yokmuş. Zaten yüzüme bile bakmadılar. Yeni kulaklık almam gerekiyormuş. Bunlar garantiye dahil değilmiş!…
“Fesüphanallah!” deyip çıktım.
Ben telefonu çok fazla kullanmam. Ancak eşim, işi gereği çok yoğun bir telefon kullanıcısıdır.
İlk günden itibaren “cihazda bir problem var” deyip durdu. Konuşurken birdenbire ses gidiyor, sonra da bağlantı kopuyormuş. Ben az sayıda ve kısa konuşmalar yaptığım için aynı sorunu yaşamadım. Ama kulaklık probleminden sonra telefonu doğrudan kulağıma dayayarak kullanmaya başlayınca benim de bir başka sorunum başladı: Cihaz aşırı ısınıyor ve kulağıma rahatsız edecek kadar fazla ısı veriyordu. İlk başta belki geçici bir sorundur dedi ama, öyle olmadı. Aynı şikayet eşimde de vardı.
Tekrar bayie gittik. Bizi teknik servise yönlendirdiler.
Dedik ki bu cihazlarda sorun var. Servis yetkilisi bizi incelikle dinledi. Elinden geldiğince yardımcı olacağını söyledi. Biz de problemlerimizi anlattık. Bize geçici bir telefon sağladı ve biz de her iki cihazı servise bıraktık. Cihazları iade etmek istediğimizi belirttik.
Bir müddet sonra haber geldi. Cihazlardan biri sağlam çıkmış. Diğerinin pil ünitesini değiştirmişler.
Eşim kesin kararlıydı ve cihazı tekrar kullanmayı reddetti. Onun yerine elimizdeki eski telefonlerdan birini kullanmaya başladı.
Ben ise gelen cihazları tekrar test etmeye razı oldum. Ama bir değişiklik yoktu. Gene kulağımda bir soba tutuyordum.
Birkaç gün sonra cihazları tekrar servise götürdük.
Kesin iade talebiyle cihazları bıraktık.
Bu servise gidişler aylarca sürdü. Servis yetkilisi prosedür gereğince hemen iade alınamadığı için arıza bildiriminde bulunulması gerektiğini söyledi. Biz de kontrolden gelen cihazları tekrar iade ettik. Her gidiş gelişte cihazlarda bir şeyle değiştirildi. En sonunda her iki cihaz da tamamiyle yenilendi.
Ancak sonuç değişmedi. Çünkü sorun, cihazların kalitesiyle alakalıydı.
Bu arada başka ayrıntılar ortaya çıktı. Biz kampanya için 24 ay boyunca toplam 800 küsur TL ödemeyi kabul etmiştik. Yani cihaz başına yaklaşık 400TL ödemiş olacaktık.
Bir ara aynı cihazların fiyatını internetten araştırdım. Öğrendim ki fiyat 200TL civarında. Yani bize iki kat yüksek fiyattan satış yapmışlar.
Böylece, alenen dolandırıldığımızı da anlamış olduk.
Sonuç itibariyle, Nokia, cihazları geri almayı kabul etmedi. Bu nedenle biz de Nokia ile bağlantımızı kestik.
Bu arada eşim, Turkcell ile başka bazı sorunlar yaşadı. Yoğun bir kullanıcı olduğu, yüksek faturalar ödediği için kendisine özel bir danışman atanmıştı. Bu süreç sırasında bir ara bu danışmanlık hizmetinin kendisine haber bile verme gereği duyulmadan kesildiğini öğrendi. Durumu sorguladığında da tutarsız, abuk sabuk yanıtlar aldı.
Kısacası, eşim Samsung marka bir başka cihaz aldı. Ayrıca Turkcell aboneliğini iptal edip Vodafon’a geçti.
Çocuklarımızın operatörlerini de aynı şekilde değiştirdik.
Ben ne yazık ki 24 ay dolmadan aboneliğimi iptal edemiyorum. Ama ben de Turkcell’i kullanmayı bıraktım. Sadece faturalarını ödüyorum. Üstelik faturanın ana kalemi de internet bağlantı ücreti.
Turkcell bana kullanmadığım bir hizmetin faturasını ödettiriyor.
Konuyla ilgili itirazımı da kabul etmediler.
Yaklaşık iki ay içinde 24 aylık süre dolacak. Ben de artık kullanmadığım numaramı bir başka operatöre aktaracağım.
Ahdım var. Fırsat buldukça bu hikayemizi herkese anlatacağım.
Çünkü Turkcell bizim iyiniyetimizin suistimal edilip dolandırılmamıza olanak yarattı. Üstelik bu sorunu çözmek yerine desteklemeyi tercih etti. Nokia’nın yaptığı ise kısaca vurdumduymazlık.
Nokia ile ilgili tek bir eksiğim var: Bu sorunu Nokia merkezine de ulaştırmak. Belki de sorunun kaynağı yereldir…

Ahmet Aksoy

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">

(gerekli)

(gerekli)

%d bloggers like this:
Read previous post:
Ayşe Nilden Aksoy’dan İki fotoğraf

Fotoğraflar: Ayşe Nilden Aksoy

Close