?> January 2015 - Kişisel Gelişim
Jan 232015
 
1,288 views

Kadıköy Rasimpaşa mahallesi duvar resimleri (graffiti) açısından çok zengin bir bölgedir. Eğer bu bölgeye yolunuz düştüyse, büyük olasılıkla oradaki duvar resimlerinden bazılarını siz de görmüşsünüzdür.

Yapıları gereği, duvar resimleri kalıcı eserler değildir. Bu nedenle onları hiç olmazsa fotoğraflayarak zamanda daha uzun bir süre yolculuk yapmalarını sağlamak mümkün. Biz de fırsat buldukça bunu yapmaya çalışıyoruz.

İşte, Rasimpaşa duvarlarında yakaladığımız bu fotoğraflardan bazıları:

Metro Ayrılık Çeşmesi Durağından

Metro Ayrılık Çeşmesi Durağından (Bu resim ve yanındakiler artık yok!)

Ayrılık Çeşme Sokağından

Ayrılık Çeşme Sokağından

Ayrılık Çeşmesi

Ayrılık Çeşmesi

Karakolhane Sokaktan

Karakolhane Sokaktan

Duvar resimleri ve graffitiler konusunda meraklıysanız, bu amaçla oluşturduğumuz sitemizi ziyaret etmeyi unutmayın ve elinizde yeri ve zamanı belli duvar resmi veya graffiti fotoğrafları varsa lütfen onları bizimle de paylaşın. Bu tür eserleri başka türle yaşatmak pek mümkün olmuyor.

http://graffiti.axtelsoft.com

Jan 222015
 
1,148 views

Haiku Zinciri -8

(19 halka – ahmet aksoy – salih sincik – feride serin)
1
havada pus var
bir uzak türkü sesi
rüzgar diliyle
(ahmet aksoy 15.01.2015 11:08)
2
rüzgar diliyle
söyleşir balkonlarda
açan çiçekler…
s.sincik.15.01.15.(11.43)
3
açan çiçekler
ilkbaharı getirir
yaşam imzası …
feride serin (15.01.2015 saat 17.10)
4
yaşam imzası
tohumunda çiçeğin
dağın karında
(ahmet aksoy 16.01.2015 13:16)
5
dağın karında
boy uzatmış kardelen
şöleni bekler…
s.sincik.16.01.15.(13.45)
6
şöleni bekler
gözlerindeki ışık
yıldız yağmuru
(ahmet aksoy 18.01.2015 03:11)
7
yıldız yağmuru
yol boyunca sokakta
bir kış sabahı
feride serin (18.01.2015 saat 10.30)
8
bir kış sabahı
damlardan sarkar buzlar
donmuş göz yaşım…
s.sincik.18.01.15.(21.21)
9
donmuş göz yaşım
bekliyor yüreğime
düşen cemreyi
(ahmet aksoy 19.01.2013 08:56)
10
düşen cemreyi
karşılar kara toprak
yeniden doğuş…
(feride serin 19.01.2015 saat 22:20)
11
yeniden doğuş
su yürür ağaçlarda
patlar tomurcuk..
(s.sincik.19.01.2015 22.39)
12
patlar tomurcuk
uyandırır filizi
gün doğumuna
(ahmet aksoy 19.01.2015 22:49)
13
gün doğumuna
martı çığlıklarıyla
uyanır sahil…
(s.sincik.21.01.15 00.20)
14
uyanır sahil
vurur yüzüne suyu
seher yıldızı
(ahmet aksoy 21.01.2015 23:52)
15
seher yıldızı
çobanın dert ortağı
yalnız gecede..
s.sincik.22.01.15.00.38
16
yalnız gecede
kelimeler yaşamdır
şair günlüğü…
feride serin (22.01.2015 saat 00:55)
17
şair günlüğü
bulutların üstünde
kan ve gözyaşı
(ahmet aksoy 22.01.2015 00:58)
18
kan ve gözyaşı
insanlık tarihinde
bitmeyen dram…
(s.sincik.22.01.15… 01.08 )
19
bitmeyen dram
bir bitmeyen komedi
havada pus var
(ahmet aksoy 22.01.2015 15:52)

Açıklama
Haiku Zinciri
Haiku/senryu zinciri çalışmaları hem eğlencelidir, hem de antreman yerine geçer.
Tecrübeli-tecrübesiz herkesi bekleriz.

Zincir Kurallarımız şöyledir:
1- Aynı kişi aradan bir gün geçmedikçe kendi yazdığı üçlüyü devam ettiremez
2- Araya bir başkasının haikusu girdiğinde bir gün bekleme kuralı ortadan kalkar
3- Her halka önceki üçlüğün son dizesini tekrar eder
4- Her zincir asal sayıda üçlü ile tamamlanır
5- Zinciri başlatan kişi zinciri tamamlar
6- Zincir herkese açıktır
7- 5+7+5 hecelik üç dize kuralına uyulur
8- Konu kısıtlaması yoktur
9- Karışıklık olursa, zinciri başlatan kişinin arabuluculuğuna başvurulur
10- Zincirin halkaları bu mesajın altına yorum olarak eklenir
11- Zincirin bütünü ayrıca toplu olarak yayınlanır
12- Her üçlünün altına o üçlüyü yazan kişi kendi adını, ekleme tarihini ve saatini yazar

Jan 212015
 
1,440 views

Sayın Bakalım Kaç At Var?

Göz yanılmaları karmaşık bir konu aslında. Öyle durumlar oluyor ki, kendi kendimizden bile şüphe duymaya başlıyoruz.

Bazı göz yanılmaları tamamiyle fiziksel kurallara dayanır. Kırılma etkileri ve renk oyunları ile gözümüzün baktığı görüntü ile beynimizin kendi kurallarına göre derlediği görüntü arasında dikkat çekici farklar oluşur.

Bazı göz yanılmalarında ise alalama (kamuflaj) tekniklerinden, renklerin kargaşasından yararlanılır.

Aşağıdaki resim, bu tür çalışmaların güzel bir örneğidir.

Sayın Bakalım! Siz kaç tane at buluyorsunuz?

Kaç At Var?

Jan 202015
 
1,263 views

Hızlı Okuma ve Göz Sağlığı için 15 Alıştırma

Aşağıdaki alıştırmaların pek çoğunu, Gamet Gelişim Alfatrans Hızlı Okuma Atölyelerimizde kas esnetme ve güçlendirme amacıyla kullanıyoruz.

Hızlı Okuma

Bu alıştırmaları sadece hızlı okumak için değil, günümüz şartlarının dayattığı göz tembelliği sorununu doğal yollarla çözebilmek için de kullanabilirsiniz.

  1. Diyafram Nefesi: Diyaframınızı aşağı bastırıp, karnınızı şişirerek burnunuzdan yavaşça nefes alın. Birden dörde kadar yavaş tempoda sayarak bekleyin. Sonra da nefesinizi ağzınızdan boşaltın. Nefes alış, bekleme ve nefes verme süreleri için değişik uzunluklar kullanabilirsiniz. Başalangıçta 4-4-4 yöntemini kullanabilirsiniz. Yani her aşamaya yaklaşık dörder saniye ayırın.
  2. Jimnastika: Bu yöntem, eski bir rus uygulamasından uyarlanmıştır. Orijinal sistemde çok sayıda aşama var ama biz sadece 2 aşamasını kullanıyoruz.
    Birinci aşama: Kollar omuz hizasında önde. Eller açık. Birden sekize kadar (içimizden sayarak) kollarımızı omuzlarımıza doğru çekerken, ellerimizi yumruk yapıp burnumuzdan hızlı ve sesli bir şekilde nefes alıyoruz.
    İkinci aşama: Yine birden sekize kadar sayarak bir öncekindeki gibi burnumuzdan nefes alıyor ve aynı anda ellerimizi bileklerimizden ve kollarımızı aşağıya doğru gevşek bir şekilde silkeliyoruz.Bu alıştırma sırasında çok yoğun şekilde oksijen aldığımız için baş dönmesi olabilir. Dikkatli olun. Başınız dönerse hemen bir yere oturun.
  3. Yüzünüz karşıya dönükken önce sola bakın. Sonra başınızı oynatmadan sağ tarafa bakın. 8 kez yineleyin.
  4. Yüzünüz karşıya dönükken önce yukarı bakın. Sonra başınızı oynatmadan aşağı bakın. Hareketi 8 kez yineleyin.
  5. Başınızı sabit tutarken gözlerinizi önce sağ yukarı çevirin. Sonra çapraz olarak sol alta bakın. Gözlerinizi aşırı zorlamadan bu hareketi 8 kez tekrarlayın.
  6. Başınızı sabit tutarken gözlerinizi önce sol yukarı çevirin. Sonra çapraz olarak sağ alta bakın. Gözlerinizi aşırı zorlamadan bu hareketi 8 kez tekrarlayın.
  7. Başınızı oynatmadan gözlerinizle saat yönünde olabildiğince büyük bir çember çizin. Hareketi 8 kez tekrarlayın.
  8. Başınızı oynatmadan gözlerinizle ters saat yönünde olabildiğince büyük bir çember çizin. Hareketi 8 kez tekrarlayın.
  9. Sosis oluşturun: İşaret parmaklarınızı göz hizasında birbirine 2 cm kadar yaklaştırın. Parmaklarınızın gözlerinize uzaklığı 30-40 santimetre kadar olsun. Önce parmak uçlarınıza bakın. Onları net bir şekilde görün. Sonra iki parmak ucunuzun arasındaki boşluktan ilerideki bir noktaya, örneğin duvara veya bir başka nesneye bakın. Uzağa baktığınız anda parmaklarınızın arasında sosise benzer bir görüntü oluşacaktır. Sonra tekrar parmak uçlarınıza bakın ve sosis görüntüsünün kaybolmasını sağlayın. Bu hareketi 8 kez yineleyin.
  10. Üçlü Odaklanma: 3 farklı nesne (veya nokta) seçin. Mümkün olduğunca hepsi aynı doğrultuda olsunlar. Birincisi 30-40 santimetre, ikincisi 3-4 metre ve sonuncusu 6 metreden uzakta olsun. Sırayla bu noktalara peşpeşe bakın. Baktığınız her noktaya mutlaka odaklanın. Bir noktayı net görmeden aceleyle diğer noktaya geçmeyin. Hareketiniz seri olsun ama, mutlaka baktığınız noktayı görün.
  11. Zigzag: Oda içindeki nesnelere karışık olarak rasgele ve seri bir şekilde bakın. Baktığınız nesneyi görün ve hemen bir başka noktaya atlayın. Başınızı oynatmayın. Sadece gözleriniz hareket etsin. 1 veya 2 dakika devam edin.
  12. Zigzag2: Yukarıdaki Zigzag çalışmasını bu kez dış mekanda yapın. Uzak ve yakın noktalara seri bir şekilde, ama görerek bakın. Başınız oynamasın. Alıştırmayı bir-iki dakika sürdürün.
  13. Yanal Görme: Başınızı oynatmadan ileri bakın. Kollarınızı öne doğru uzatın. Sonra, kollarınızı yavaşça yanlara doğru açın. Avuçlarınız açık, başparmaklarınız yukarı doğru bakıyor olsun. Kollarınızı açarken, bir yandan, baş parmaklarınızı da oynatın. Gözleriniz ileri doğru sabit bakarken başparmaklarınızın hareketini algılayın. Hareketleri nereye kadar farkedebildiğinizi belirleyin. Dikkatinizi odaklayarak bu yanal hareketlerin sınırlarını genişletin.
  14. Bakmadan Görme: Bu çalışmayı açık alanda veya yüksek bir pencereden dışarı doğru (örneğin hareketli bir caddeye doğru) bakarak yapabilirsiniz. Görüş alanınızın içindeki sabit bir noktayı seçin ve oraya bakın. Başınızı ve gözlerinizi oynatmadan çevredeki hareketleri izleyin. Doğrudan bakmadan da pek çok şeyi görebildiğinizi farkedeceksiniz. Özellikle hareketli olanları. Bu alıştırmayı da en az bir kaç dakika yapın. İstediğiniz kadar uzatabilirsiniz.
  15. 3-4 metre ilerinizdeki bir noktaya sabit olarak gözlerinizi bile kırpmadan 3 dakika kadar bakın. Baktığınız nokta siyah bir yuvarlak olabilir. Bir kağıda (4-5 cm çapında) böyle bir nokta çizip, kağıdı duvara yapıştırabilirsiniz.

Yukarıdaki alıştırmaların pek çoğu için özel bir zaman ayırmanız gerekmez. Alıştırmalarda uyulması gereken belli bir sıra yok. Koşulları da bulunduğunuz mekana göre ayarlayabilirsiniz. Sürücüsü olmadığınız yolculuklarda, sokakta yürürken, çalışma aralarında, hatta tuvaletteyken… Yeter ki isteyin!

Çok kısa bir süre sonra ne kadar yararlandığınızı farkedeceksiniz.

Lütfen yazılarımızı paylaşın ve bizi izlemeye devam edin.

Ahmet Aksoy

İlk yayın tarihi: 20.08.2014