?> May 2014 - Kişisel Gelişim
May 072014
 
1,376 views

Korkularınızla Başa Çıkabilmenin En Pratik Çaresi

Herkesin korkuları vardır. Ancak bazı insanlar korkularıyla barışıktır. Bazılarıysa onları gizli gizli büyütmeye devam ederler.

Öncelikle korkuların bizim doğal savunma mekanizmalarımızın birer parçası olduğunu kavramamız gerekir. Eğer korkularımız olmasaydı, içine düşeceğimiz pervasızlık bizim için hayati risklere kolayca neden olabilirdi. Örneğin, yükseklik korkumuz hiç yoksa, 16. kattaki bir dairenin penceresinin dışına, hiç bir önlem almaya gerek duymadan çıkabiliriz ve bu bizim hayatımıza bile mal olabilir.

Eğer hasta olmaktan hiç korkmuyorsanız, hijyene hiç dikkat etmeksizin hem kendi sağlığınızı, hem de çevrenizdekilerin sağlığını gözü kapalı bir şekilde riske atabilirsiniz. Ve bunun bedeli ummadığınız kadar ağır olabilir.

Korkular, yaşantımızı sağlıklı bir şekilde dengelememize yardımcı olurlar.

Ancak, ipin ucu kaçar ve korkularınız sizi korumak yerine yaşamınızı kısıtlayan, onun kalitesini düşüren etkenler haline dönüşürse, işte buna bir dur demenizin zamanı gelmiştir.

Tepeleme (EFT), korku ve fobilerle başa çıkma konusunda çok etkili bir araçtır. Tepeleme, yaşam kalitenizi arttırmanıza, korkularınızla yüzleşerek onlarla ilgili kısıtlayıcı sorunlardan kurtulmanıza yardımcı olur.

Korkular, tahmin edemeyeceğiniz kadar çok çeşitlilik gösterir. Bunlardan bazılarını şu şekilde listeleyebiliriz:

  • Toplum önünde konuşma korkusu
  • Yükseklik korkusu
  • Yılan korkusu
  • Örümcek korkusu
  • Böcek korkusu
  • Kapalı yerde kalma korkusu – Klostrofobi
  • Dişçi korkusu
  • İğne korkusu
  • Trafik korkusu
  • Asansör korkusu
  • Uçak korkusu
  • Reddedilme korkusu
  • Hız korkusu
  • Başarısızlık korkusu
  • Başarı korkusu
  • Hastalık korkusu
  • Köpek korkusu
  • Kedi korkusu
  • Yalnızlık korkusu
  • Kalabalık korkusu
  • Sınav korkusu
  • Yıkanma korkusu
  • Toz korkusu
  • Sel korkusu

Bu listenin tamamında yüzlerce korku var. Bu korkularda bazılarının adını hiç duymamış bile olabilirsiniz.

Araştırmalar, bir çok insanın, fobi sahibi olduğunun farkında olmadığını gösteriyor. Bu kişiler fobilerini o kadar kanıksamışlardır ki, bunları kendi kişiliklerinin doğal bir parçası zannetmektedirler.

Oysa korkuların en kısa zamanda çözümlenmeleri gerekir. Çünkü bunlar, çözümlenmedikleri sürece büyüme ve güçlenme eğilimindedirler. Dolayısıyla zaman içinde çözümü gittikçe zorlaşan bir mekanizmaya dönüşürler.

Tepeleme, blinçaltımızda yer eden korkularla yüzleşerek, onların normalleşmelerini sağlar. Amaç o korkuları yok etmek değil; kabul edilebilir bir noktada dengelenmelerini sağlamaktır. Onları normalize etmektir.

Üstelik tepeleme uygulamasında kaybedecek bir şeyiniz de yok! Oysa karşılığında daha kaliteli bir yaşama kavuşmanız mümkün.

Kendinizi, kontrol dışı korkular açısından bir yoklayın. Yaşamınızı olumsuz yönde etkileyen, çaresiz duruma düşmemek için uzak durmaya özen gösterdiğiniz mekanlar, canlılar, durumlar var mı?

Korkularla başa çıkmak ummadığınız kadar kolay olabilir. Çözüm için bizi arayın.

Ahmet Aksoy

0216 450 5784 – Gamet Gelişim

May 052014
 
1,385 views

Hipnotik Dil Kalıpları – 17

Gamet Gelişim AkademisiHipnotik Dil Kalıbı 17.

It’s easy to ______________, is it not?
________ yapmak  çok kolaydır, değil mi?

Is it not is yet another end of sentence response that eases a statement into a question. Not only that, it’s rather confusing to disagree with, is it not?

  • It’s easy to see the benefits of hypnosis, is it not?
  • It’s easy to realize how being smoke free will feel twenty years from now, is it not?
  • It’s easy to decide to experience hypnosis now, is it not?
  • And, by saying something is easy, you may be want to do it to see if I am right.
  • Kişisel gelişim çalışmalarının faydalarını görmek çok kolaydır, değil mi?
  • Beden dilini öğrenmek çok kolaydır, değil mi?
  • İyi bir eğitimin yararlarını görmek kolaydır değil mi?
  • İnsanlarla iyi ilişkiler kurmanın faydalarını kavramak kolaydır değil mi?
May 012014
 
1,210 views

(Aşağıdaki yazının orijinal hali http://eft-tepeleme.gamet.com.tr/cocuklar-ve-gencler-icin-pratik-stres-denetimi/ adresinde yer almaktadır.)

Çocuklar ve Gençler İçin Pratik Stres Denetimi

Tepeleme (EFT) yöntemi, bedensel enerji sisteminin dengelenmesini sağlar.
Bu yöntem, Eski Çin tıbbı tarafından keşfedilen enerji meridyenleri ve bu meridyenlerin üzerinde bulunan bazı basınç noktalarının parmak uçları ile aktive edilerek dengelenmesi temeline dayanır.

Bu yöntem, TFT (Düşünce Alanları Terapisi) ve EFT (Duygusal Özgürleşme Teknikleri) isimleri altında günümüz koşullarına uyarlanmıştır.

TFT metodunda her problemin çözümü için ayrı bir vuruş dizisi kullanılır. Oysa EFT metodunda farklı problemler için de olsa, aynı basınç noktalarına, üstelik aynı sırayla vurulur.

Son yıllarda, basınç noktalarının sayısına ve sıralamasına bağlı olarak değişik isimler altında çeşitli düzenlemeler duyurulmuştur.

Tepeleme yöntemi de temel itibariyle bir EFT (Duygusal Özgürleşme Tekniği) uygulamasıdır.

Ancak, zaman içinde bilinçaltı sorgulama, Temporal Tepeleme, Sanal Tepeleme gibi metotlarla birleşerek esnek ve dinamik bir uygulama haline dönüşmüştür.

Tepeleme, hem çocuklar hem de diğer aile bireyleri tarafından eşzamanlı olarak kullanılabilen bir çözüm aracıdır.

Bu sayede anne baba ile çocuklar ortak çalışma yaparlarken birbirleriyle daha iyi kaynaşırlar. Buna ilaveten, toplu uygulamalar çok daha tesirli olmakta; hem bireysel, hem de ailevi problemler çok daha hızlı bir biçimde halledilebilmektedir.

Tepeleme uygulaması için mutlaka bir problem olması gerekli değildir Bu metod, aile bireyleri arasındaki bağları güçlendirmek amacıyla da kullanılabilir.

Toplu uygulamalar sırasında bireysel enerji alanları, ailesel ölçekteki enerji alanları ile kaynaşarak güçlenmekte ve daha etkin bir yapıya dönüşmektedir.

Aile içinde ve grup tepelemelerinde problemin yerini ve boyutunu saptamaya gerek kalmaz. Bu aşamalar atlanır ve sadece kısa uygulama yapılır.

Çocuklarla tekil uygulama yapılırken aşağıdaki noktaları kullanan kısa reçeteyi tercih etmek yerinde olur:
1- Tepe
2- Kaş
3- Göz ucu
4- Göz altı
5- Burun
6- Çene
7- Köprücük
8- Koltuk altı

Tepeleme sırasında kurgu cümlesi, karate noktasına devamlı vuruşlar yaparken 3 defa
yinelenir. Daha sonra yukarıda sıraladığımız basınç noktalarına ortalama 6 veya 7 defa vurulur ve bu sırada hatırlatma kelimeleri söylenir.

Koltuk altı noktasında döngü sona erdiğinde derin bir soluk alınır ve sesli olarak hızla boşaltılır. Bütün bu döngü mümkünse 3 defa yinelenir.

Gençler kendi bedenleri üzerindeki basınç noktalarına kendileri vuruş yapabilirler.
Çocuklarla uygulama yapılırken çocuğun ve problemin vaziyetine uygun alternatifler kullanılabilir.

Temel alternatifler şunlardır:
1- Çocuk, kendi bedeni üzerindeki basınç noktalarına kendisi vuruş yapar
2- Çocuğun vücudundaki basınç noktalarına bir aile ferdi veya tepeleme
uzmanı tarafından vuruşlar yapılır
3- Çocuk, vuruşları kendi gövdesine değil, elindeki bir oyuncağa uygular
4- Çocuk uyurken yanında veya bir başka mekanda, onun problemi veya motivasyonu için bir aile ferdi veya tepeleme uzmanı kendi vücudu üzerindeki basınç noktalarına vuruşlar yapar.

Tepeleme, çocukların ve gençlerin enerji seviyelerini dengeleyen etkili bir yöntemdir. Bu yöntem sadece duygusal problemleri çözmek için değil, motivasyon sağlamak ve özgüveni pekiştirmek amacıyla da kullanılabilir.

Eğer çocuklarınızda stres, korku, fobi, çalışma güçlüğü ve öğrenme güçlüğü, sınav stresi, özgüven eksikliği gibi problemler gözlemekteyseniz lütfen ücretsiz bir ön değerlendirme yapmak için bizi arayın.

Çocuk ve gençlere yönelik tepeleme çalışmalarımıza ilişkin yeni yazılarımızı web
sitemizden izleyebilirsiniz. Sorularınızı ve sorunlarınızı lütfen bizimle paylaşın.

Ahmet Aksoy

 Çocuklar ve Gençler İçin Pratik Stres Denetimi